Kauppakamarin Koulutus järjestää koulutuksen

Key Account Manager (KAM) -ajokortti®

Haluatko saada käytännönläheisiä toimintamalleja ja ideoita, joita voit soveltaa omassa työssäsi? Haluatko hoitaa avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti?

Helsingin seudun kauppakamarin myyntikoulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen
- ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
- ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
- osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
- ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
- sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
- osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.

Koulutuksesta sanottua

- "Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen."
- "Hyvä setti. Mies tiesi mistä puhui, mukavasti höysti teoriaa esimerkeillä."
- "Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet."
- "Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu "kalvoja" ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän."
- "Sain varmuutta omaan työhön. Mukavia tapaamisia eri yritysten Kamien kanssa ja hyviä keskusteluja. Nyt tekemään hoitomallikalenteria, siitä saan varmasti apua arkeen."

Tervetuloa hakemaan keinoja ja uusia näkökulmia avainasiakkuuksien määrätietoiseen hoitamiseen!

Koulutuksen hyödyt

Koulutuspäivä antaa hyvän yleiskuvan modernin asiakkuusajattelun sisällöstä ja asiakaspalvelun johtamisesta.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu eri toimialojen asiakasvastuussa toimiville tai vastaaviin tehtäviin siirtyville henkilöille.
Koulutus soveltuu uusia näkökulmia painottavana myös asiakaspalvelutehtävissä jo pidempään toimineille.


Ohjelma

1. päivä

8.45
Ilmoittautuminen ja aamupala

08.50 Yhteyden avaus

9.00
Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
- Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
- Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
- Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
- asiakkuuden elinkaari
- myynnin volyymi
- potentiaali
- kannattavuus

Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
- Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
- Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

Asiakkuuden hoitomallit
- Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
- Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

15.30
Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy

2. päivä
8.45
Ilmoittautuminen ja aamupala

08.50 Yhteyden avaus

9.00
Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
- Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
- Yksittäisten Key Accountien johtaminen

Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
- Key Account – toiminnan tavoitteet
- KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

Key Account Management -prosessin syventäminen
- Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
- Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
- Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
- Avainasiakkuuden analysointi
- Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
- Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
- Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
- Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

15.30
Tilaisuus päättyy

Lähiosallistujat:
Tarjoilut:  Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 14.00. Lounas klo 12.-12.45

 


Tapahtuma alkaa
4.6. klo 8.45
Tapahtuma päättyy
5.6. klo 15.30

Sijainti
Kauppakamarin tapahtuma- ja koulutuskeskus, Helsinki
Kalevankatu 12, 00100 Helsinki
Voit osallistua myös etänä

Jäsenetuhinta
819,00 €
(+alv 25.5 %, 208,85 €)

Hinta
1 119,00 €
(+alv 25.5 %, 285,35 €)

Jos et ole varma onko yrityksenne Kauppakamarin jäsen, voit laittaa meille viestiä ja tarkistamme asian sinulle.

Valitse osallistumistapa etätoteutus vai lähitoteutus kirjoittamalla ilmoittautumislomakkeen Muuta tietoa -kohtaan valintasi.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään neljä (4) arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.

Asiantuntija

Mikko Mäntyneva

FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen.

Mäntyneva on suosittu valmentaja, ja hän kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.

Mäntyneva on koulutukseltaan filosofian tohtori ja kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi). Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.Lisäksi hän on kirjoittanut viisi asiakkuuksia, myyntiä, markkinointia, kasvua ja projektitoimintaa käsittelevää kirjaa. Kauppakamarin Kustannuksen julkaisemana Mäntynevalta ovat aikaisemmin ilmestyneet teokset Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen Kasvua innovaatioista ja Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia.

Ilmoittautuminen

Täytä lomake ja paina ”lähetä”, niin pääset ilmoittautumaan haluamaasi koulutukseen. Saat vahvistussähköpostin antamaasi osoitteeseen. 

Ilmoittautumislomake